GÖTEBORG ENERGI - EN DEL AV GÖTEBORGS STAD

Felanmälan fjärrvärme

Har du problem med din fjärrvärme? Kontakta oss så hjälper vi dig, dygnet runt.

Men innan du ringer, se först vår fjärrvärmehandbok (pdf). Kanske kan du lösa problemet själv?

Kostnadsfri felanmälan

Felanmälan görs kostnadsfritt dygnet runt på telefonnummer: 031-626262 (knappval 1)

  • Kom ihåg! Det kan vara bra att ha kundnummer nära till hands.

När du ringer oss försöker vi i första hand hjälpa dig över telefon. 

Beroende på om du har fjärrvärmeavtal FV21, FV22 eller FV30 så ägs och underhålls anläggningsdelar i fjärrvärmerummet i olika utsträckning av Göteborg Energi och kund. Vilken avtalsform du och din verksamhet har och vad som gäller för just ditt avtal kan du läsa mer om på Mina sidor. Allmän information hittar du under Fjärrvärmeavtal. Om felet inte går att lösa över telefon och vi misstänker att felet berör anläggningsdelar som Göteborg Energi ansvarar för skickar vi ut en tekniker för felavhjälpning. 

Om problemet beror på fel i anläggningen som du och din verksamhet ansvarar för kommer vi att debitera 2 180 kr exklusive moms för enkla fel (pris gäller från 2025). Vid större fel tillkommer kostnad för tid och material. Vi informerar dig alltid om eventuella extra kostnader och inväntar ditt godkännande innan vi fortsätter arbetet. Tillkommande tid under ordinarie arbetstid 08.00-16.00 kostar 880 kr exklusive moms per timme. 

Statuskontroll för fjärrvärmecentral

Vill du ha en mer grundlig genomgång av din fjärrvärmecentral och installationer kopplade till den i fjärrvärmerummet? Boka Statuskontroll för fjärrvärmecentral.

icon-closechevron-disc-right