Vi tycker det är självklart att det ska vara enkelt att teckna elavtal utan att bli lurad. Därför är vi certifierade med Schysst elhandel.
Det innebär bland annat att du får personlig hjälp hos vår proffsiga kundservice och att du kan ångra ditt val i efterhand.
Teckna elhandelsavtal med ett seriöst elbolag. Vi har avtal som passar de flesta - ta hjälp av vår avtalsväljare för att hitta det avtal som passar dig bäst!
Här är exempel på hur vi uppfyller några av de kundlöften som krävs för att vara certifierad med Schysst elhandel.
Särskild hänsyn till utsatta kunder
Vi ser alltid till individen och ingår aldrig avtal med en kund om det finns anledning att anta att kunden har svårt att förstå innebörden och konsekvenserna av att ingå ett elhandelsavtal.
Tydlig avsändare
Vi har alltid en tydlig avsändare i all vår kommunikation, avtal, fakturor med mera. Det ska tydligt framgå för dig som kund att det är vi som säljer produkten/tjänsten och vilken verksamhet vi är.
Avtalsingående vid telefonförsäljning
Vid uppsökande telefonförsäljning ber vi alltid om en skriftlig accept från dig som kund på lämnat anbud för att avtalet ska vara giltigt.
Enkel och korrekt beskrivning av produkten
För dig som kund ska det framgå tydligt vilken produkt och/eller tjänst som vi erbjuder. Innan du ingår avtal med oss ska du få en enkel och korrekt beskrivning av produktens/tjänstens huvudsakliga innehåll.
Tydlig och rätt prisinformation
Vi är alltid tydliga med vilket pris som gäller för ditt avtal. Du som kund ska kunna förstå vilka komponenter i elpriset som kan förändras under avtalstiden och vilka fasta påslag som tillkommer. I det fall priset inte kan anges i förväg ska det tydligt och klart framgå hur priset beräknas.
Ångerrätt
Alla våra kunder har ångerrätt på sitt elhandelsavtal. Ångerrätten gäller även situationer då annan part ingått avtal med kunden för elhandelsföretagets räkning.
Här hittar du listan på alla kundlöften.