Vi svarar oftast inom en arbetsdag, men vi kan behöva mer tid på oss beroende på ärendets karaktär.
Du vet väl att du kan lösa de flesta av dina äranden själv på Mina sidor? Där kan du hitta alla dina fakturor, byta avtalsform, beställa e-faktura, se din elförbrukning och mer!
El är uppdelat i två olika kostnader, elnät och elhandel. Ditt elnätsbolag tar betalt för distributionen av strömmen medan elhandelsbolaget tar betalt för det du förbrukar.
Som både elhandel- och elnätskund får du två fakturor, en för vardera del, och de har två olika kundnummer och fakturanummer. De kommer från olika system och det kan därför skilja sig hur ofta vi skickar fakturan till dig, varje, varannan eller var tredje månad.
Läs mer om skillnaderna mellan elhandel och elnät på länken nedan.
Om du redan är kund hos oss kan du se vilka/vilket avtal och faktura du får från oss på Mina Sidor. Klicka på länken nedan för att logga in, du hittar det under Avtal & Faktura.
Tänk på att det tar ca 1 - 3 bankdagar från det att du gör en betalning hos din bank, tills att pengarna når oss och din faktura står som betald hos oss. Var det mindre än 3 dagar sedan du betalade rekommenderar vi att du kontrollerar din betalning hos din bank först.
Se status för dina fakturor genom Mina Sidor, klicka nedan för att logga in. Du hittar din fakturor och betalstatus under "Faktura".
Jag har betalat min faktura men den står som obetald på Mina Sidor?
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Du får bara post från företag och myndigheter som är anslutna till Kivra och som du har en relation till, i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att få mer och mer av din post i Kivra.
Du loggar in på Kivra med Mobilt BankID och all data är krypterad och lagras säkert i svenska system. Ingen annan än du själv har tillgång till dokumenten, förutsatt att du inte valt att dela din Kivra förstås.
Tjänsten är gratis och helt frivillig att använda så om du skulle ångra dig kan du när som helst välja att avsluta tjänsten. Dina dokument finns då tillgängliga för dig i 45 dagar innan kontot och allt innehåll raderas.
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter.
Du har anmält dig till Kivra, t.ex. för att få ett vaccinationspass, och därigenom godkänt att även andra företag som är ansluta eller ansluter sig till Kivra automatiskt kan skicka sin post den vägen.
Du väljer själv vilken information som skickas till Kivra, se länk nedan om du önskar ta bort ett företag i Kivra.
Du kan såklart ställa in precis hur du vill använda Kivra. Vår förhoppning är att du ska vilja ta emot så mycket som möjligt av din post digitalt - desto mer värde kan vi skapa både för dig och för miljön. Men, vill du inte få post från en specifik avsändare i Kivra så kan du enkelt ställa in det som inloggad.
Du behöver inte oroa dig för att missa viktig post, varje gång du får ett nytt brev i Kivra får du nämligen en e-postavisering, varpå du kan logga in och läsa din post var du än befinner dig. Ännu smidigare blir det om du använder appen, då får du en pushnotis!