GÖTEBORG ENERGI - EN DEL AV GÖTEBORGS STAD

Självhjälpsguide

Saknar du ström hemma? Om ditt avbrott saknas på kartan kan du använda vår steg för steg-guide eller se vår självhjälpsfilm.

Steg för steg-guide

Vad bra!

Har du andra funderingar om avbrott så kontakta gärna vår kundservice på 031-62 62 62

Okej!

Då har det med största sannolikhet skett ett avbrott i elnätet där du bor. Klicka dig gärna in på vår avbrottskarta för att få mer information om avbrottet hos dig.

Då kan en säkring löst ut

Se efter i ditt proppskåp om en säkring har löst ut. Det kan också vara så att jordfelsbrytaren eller en hel grupp har löst ut.

Koppla först ur den apparat du anslöt senast och prova att byta ut proppen om du har ett äldre proppskåp alternativt slå på säkringen igen i ett nyare proppskåp.

Har du ett elnätsavtal?

Har du inget elnätsavtal så är strömmen frånkopplad. Kontakta oss så hjälper vi dig direkt.

Nu har du gjort allt du kan göra själv

Bor du i villa kan du kontakta en behörig elektriker och om du bor i lägenhet vänder du dig till din fastighetsägare.

Du kan också höra av dig till oss så hjälper vi dig med förslag på lösningar.

Kontrollera först detta

Det finns saker du kan kontrollera själv innan du går vidare.

Elcentralen

Du hittar ofta din elcentral i hallen eller tvättstugan. Om du bor i lägenhet kan det vara så att den är placerad i källaren.
icon-closechevron-disc-rightmenu