Har du fått en avisering om kommande byte av fjärrvärmemätare? Har du rentav fått en tidsbokning och behöver ändra datum? Det ordnar du själv genom att logga in på Mina sidor med BankID eller användarnamn och lösenord.
Var tionde år byter vi fjärrvärmemätaren i din fjärrvärmeanläggning. Detta för att vi ska vara säkra på att allt med din fjärrvärmemätare fungerar som det ska.
Cirka tio dagar innan vi besöker dig får du en tidsbokning för fjärrvärmemätabytet via sms, e-post eller vykort. Passar inte datumet eller tiden vi angivit? Boka om genom att logga in på Mina sidor med BankID eller användarnamn och lösenord.
Ganska lång tid innan du får en tidsbokning kommer vi föravisera fjärrvärmemätarbytet. Av logistiska skäl föravsierar vi mätarbytet för många hushåll på en och samma gång. Även om du precis fått en föravisering av oss kan det dröja någon eller några månader innan du får en tidsbokning och våra tekniker kommer till ditt hushåll.
För att du ska kunna få din tidsbokning digitalt behöver du ha angett ditt mobilnummer och/eller din e-postadress bland dina kontaktuppgifter på Mina sidor. Du kan registrera kontaktuppgifter för flera personer i hushållet om du vill.
Nej, det kostar ingenting.
Du behöver städa undan eventuella saker som står i vägen för din fjärrvärmemätare och avstängningsventilerna. Detta för att vi ska kunna göra ett så snabbt och smidigt byte som möjligt. Tänk även på att en myndig person måste vara på plats under besöket.
Dina åsikter är viktiga för oss! Du kan därför få en kundundersökning skickad till dig efter att vi besökt dig.
Kontakta vår kundservice på 031-62 62 62 (knappval 1).