Nu söker vi en handlingskraftig och kundcentrerad enhetschef till vår nya enhet. Är du sugen på att ta på dig ledartröjan och leda teamet?
Relevanta kunderbjudanden och starka relationer bygger på att vi förstår kundens utmaningar och förväntningar. Förväntningar på produkter, men också förväntningar på information och service genom hela kundresan. Nu samlar vi medarbetare som brinner för att optimera vår datakvalitet, skapa skarpa kundinsikter samt utveckla våra kundnära stödsystem för en effektiv och enhetlig kundupplevelse på den nya enheten Kundutveckling.
Enhetens ansvar:
Inom avdelning Kundupplevelse hittar du idag enheter med ansvar för marknadskommunikation, kundservice, teknisk support samt faktureringsflödet – funktioner som alla direkt påverkar kundernas upplevelse av Göteborg Energi. Som enhetschef för Kundutveckling ingår du i ledningsgruppen för avdelningen och vi ser fram emot att du aktivt bidrar med dina idéer för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet.
Planer inom affärs- och verksamhetsområden ger dig input till vad enheten kan förväntas bli involverad i på kort och lång sikt. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en bra planering och arbetsfördelning samt utvecklar era arbetssätt för att ha så bra förutsättningar som möjligt att leverera och trivas. Du leder teamet men driver förmodligen några egna operativa uppdrag också.
Teamet består idag av 7 medarbetare med roller som Kundanalytiker och Utvecklingsledare. När du är på plats planerar vi att utöka teamet med fler roller för att förstärka våra förmågor inom datakvalitet, utbildning, samt optimering av våra servicekanaler.
Du har en kvalificerad högskoleutbildning med relevant inriktning för enhetens uppdrag samt tidigare ledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kunddriven utveckling och erfarenhet av kund-och marknadsanalys är meriterande.
Vi söker dig som är:
Kundcentrerad: Du sätter alltid kunden i fokus och strävar efter att överträffa deras förväntningar.
Kommunikativ och samarbetsinriktad: Du är van att hantera många intressenter och har förmågan att skapa goda relationer och samarbeten.
Coachande: Du tror att på lösningarna finns hos dina medarbetare och leder utifrån ett starkt självledarskap i teamet.
Strukturerad och systematisk: Du är nyfiken på nya arbetssätt samtidigt som du säkerställer kontinuitet i tydliga processer för att uppnå kvalitet och effektivitet.
Kvalitetsmedveten: Du strävar alltid efter att skapa bra förutsättningar för dina medarbetare så ni kan leverera med hög kvalitet.
Flexibel: Du anpassar dig lätt till förändrade förutsättningar och ser möjligheter i nya utmaningar.
Sista ansökningsdagen är den 15 december och urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag:
2024-12-15
Kontaktpersoner
Marie Lindgren
tfn: 0709617507
Helena Grunditz, SACO
tfn: 0707626523
Ulf Berndtsson, VISION
tfn: 0725003860
Sven Ekman, SEKO
tfn: 0720858845
Som anställd hos oss kan du räkna med utvecklingsmöjligheter och engagerade kollegor med stark drivkraft och framtidstro.
När du söker någon av våra spännande tjänster vill vi att du söker via ansökningsformuläret i annonsen för respektive tjänst. För att vi ska hålla en god kvalitet i processen tar vi enbart emot ansökningar på detta sätt.
Det är viktigt att du tar del av informationen om hur vi hanterar dina uppgifter, därför rekommenderar vi att du läser igenom informationen noga innan du går vidare. Det första steget i ansökan är att du markerar att du tagit del av informationen.
När du skickar in din ansökan får du en bekräftelse via e-post. Eftersom det är ett autosvar från vårt rekryteringssystem kan det hända att den hamnar i din skräppost.
Vi rekommenderar att du sparar en kopia på annonsen eftersom den tas bort från annonskanalerna efter sista ansökningsdag.Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta rekryterande chef.
Vi läser ansökningar löpande och ibland händer det att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdag. Då informerar vi om detta i annonsen. Vi rekommenderar därför att du söker tjänsten så snart du kan.
De sökande som har de kompetenser som krävs och bäst matchar det vi söker kommer kontaktas för en första intervju. Därefter kan det bli aktuellt med ytterligare intervju, personbedömning/test, referenstagning och säkerhetsprövning. Säkerhetsprövning sker för säkerhetsklassade tjänster, om det är aktuellt sker det inför anställning.
Blir du inbjuden till intervju vill vi att du tar med kopior på betyg och intyg som styrker din kompetens, om du inte redan bifogat dessa i din ansökan. Vi vill också att du styrker din identitet och ditt medborgarskap med pass, nationellt identitetskort eller personbevis i samband med intervjun. Tänk på att körkort inte styrker ditt medborgarskap och därför inte räcker som identitetshandling. Det är också bra om du kan lämna förslag på referenspersoner.
Våra intervjuer görs i lokaler som är tillgängliga för alla. Intervjun är ett tillfälle att få mer information såväl för dig som söker jobb som för oss. Förbered därför gärna frågor till oss både om jobbet och om oss som arbetsplats.
De sökande som inte fyller kompetenskraven får återkoppling i snar anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att rekryteringen ska vara klar inom en månad efter sista ansökningsdag.
Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!