Söker du ett jobb där du får kombinera operativa uppgifter med mer strategiska? Då kanske det här jobbet på vår enhet som ansvarar för mätarprovning är helt rätt för dig!
Som samordnare kommer du att ha en viktig funktion inom enheten och avdelningen i stort. Uppdraget innebär ett brett ansvar för arbetsledning inom det avdelningsgemensamma området som sträcker sig över samtliga av våra energislag. Du är ett stöd till befintliga samordnare exempelvis vad gäller planering och samordning av fältbesök för våra mätartekniker och montörer på avdelningen. Utöver detta kommer du även att ha olika interna uppdrag där du bidrar med support till avdelningen som helhet.
Du kommer aktivt delta i utvecklingen av våra arbetssätt så att vi har effektiva rutiner, processer och systemstöd. Det innebär bland annat att du är drivande i att säkerställa att våra behov tillgodoses vid framtagande av affärssystem och att våra digitala verktyg i fält utvecklas i rätt riktning.
Din arbetsdag är varierad, från att stötta i det dagliga operativa arbetet till att arbeta strategiskt med förbättringar, delta i projekt och samverkansforum. Den är tjänsten erbjuder en unik kombination av operativt ansvar och utvecklingsmöjligheter. Det finns stort utrymme att påverka och förbättra, samtidigt som man är en nyckelperson i att hålla ihop vardagen.
Du kommer att tillhöra enheten Support inom avdelning Kundnära anläggningar. Inom enheten jobbar mätarprovare, administratör, teknisk assistent, mätinfrastrukturplanerare och samordnare. Tillsammans ansvarar vi för mätarprovning och stöttar avdelningen i gemensamma uppdrag. Vårt arbete är både operativt och utvecklingsorienterat, med en stark koppling till kvalitet och effektivitet i våra processer.
Vi är ett tvärfunktionellt team med bred kompetens och ett gott samarbetsklimat. Arbetsmiljön präglas av öppenhet, gemensamt ansvar och en vilja att ständigt förbättra. Vi arbetar nära både interna funktioner och externa aktörer, vilket gör att vi har många välfungerande samarbeten som skapar mervärde för verksamheten.
Du som har förmåga att ta ansvar, gillar att samarbeta och vill vara med och driva utveckling framåt kommer att trivas hos oss. Vi värdesätter engagemang, nyfikenhet och en vilja att göra skillnad – både i det lilla och i det stora.
Vi söker dig som har en relevant grundutbildning från gymnasium, yrkeshögskola eller motsvarande. Eftersom vår kommunikation i huvudsak sker på svenska och du behöver ha god förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift. Du behöver ha god datorvana och förmåga att arbeta i olika system. Det är klart meriterande och du har erfarenhet av införande/förvaltande av affärssystem och digitala fältsystem.
Vi vill att du har erfarenhet av arbetsledning och att arbeta med verksamhetsutveckling, processarbete och/eller förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är självgående och som tar initiativ. Du trivs när du får vara med och driva utveckling. Du ser lösningar där andra ser problem och har förmågan att se nytta ur ett helhetsperspektiv.
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag:
2025-08-05
Kontaktpersoner
Richard Hermansson, enhetschef
tfn: 0707626114
Helena Grunditz, SACO
tfn: 0707626523
Ulf Berndtsson, VISION
tfn: 0725003860
Sven Ekman, SEKO
tfn: 0720858845
Som anställd hos oss kan du räkna med utvecklingsmöjligheter och engagerade kollegor med stark drivkraft och framtidstro.
När du söker någon av våra spännande tjänster vill vi att du söker via ansökningsformuläret i annonsen för respektive tjänst. För att vi ska hålla en god kvalitet i processen tar vi enbart emot ansökningar på detta sätt.
Det är viktigt att du tar del av informationen om hur vi hanterar dina uppgifter, därför rekommenderar vi att du läser igenom informationen noga innan du går vidare. Det första steget i ansökan är att du markerar att du tagit del av informationen.
När du skickar in din ansökan får du en bekräftelse via e-post. Eftersom det är ett autosvar från vårt rekryteringssystem kan det hända att den hamnar i din skräppost.
Vi rekommenderar att du sparar en kopia på annonsen eftersom den tas bort från annonskanalerna efter sista ansökningsdag.Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta rekryterande chef.
Vi läser ansökningar löpande och ibland händer det att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdag. Då informerar vi om detta i annonsen. Vi rekommenderar därför att du söker tjänsten så snart du kan.
De sökande som har de kompetenser som krävs och bäst matchar det vi söker kommer kontaktas för en första intervju. Därefter kan det bli aktuellt med ytterligare intervju, personbedömning/test, referenstagning och säkerhetsprövning. Säkerhetsprövning sker för säkerhetsklassade tjänster, om det är aktuellt sker det inför anställning.
Blir du inbjuden till intervju vill vi att du tar med kopior på betyg och intyg som styrker din kompetens, om du inte redan bifogat dessa i din ansökan. Vi vill också att du styrker din identitet och ditt medborgarskap med pass, nationellt identitetskort eller personbevis i samband med intervjun. Tänk på att körkort inte styrker ditt medborgarskap och därför inte räcker som identitetshandling. Det är också bra om du kan lämna förslag på referenspersoner.
Våra intervjuer görs i lokaler som är tillgängliga för alla. Intervjun är ett tillfälle att få mer information såväl för dig som söker jobb som för oss. Förbered därför gärna frågor till oss både om jobbet och om oss som arbetsplats.
De sökande som inte fyller kompetenskraven får återkoppling i snar anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att rekryteringen ska vara klar inom en månad efter sista ansökningsdag.
Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!