Vill du arbeta med att utveckla och förbättra processer som gör skillnad? Nu söker vi en processansvarig till vårt team på HSEQ - som vill vara med och driva vårt kvalitets- och förändringsarbete inom vår organisation.
Som processansvarig har du ett övergripande ansvar för att leda och samordna det operativa arbetet inom de processer du ansvarar för. På uppdrag av processägaren driver du ett systematiskt förbättringsarbete där du kontinuerligt mäter, följer upp och analyserar processernas resultat i förhållande till uppsatta mål, krav och verksamhetens uppdrag. I ditt dagliga arbete säkerställer du att processerna är effektiva och håller hög kvalitet.
I rollen ingår att leda och driva processteam och förbättringsgrupper med koppling till dina tilldelade processer. Du ansvarar för att processerna utvecklas och når sina mål, och har ett nära samarbete med andra processteam, processansvariga, processägare och linjefunktioner. Som ledare för förbättringsgrupperna främjar du en arbetsmiljö som uppmuntrar delaktighet och engagemang. Du ser till att idéer och förbättringsförslag fångas upp och omvandlas till konkreta åtgärder.
I rollen ingår att stödja linjechefer i att identifiera behov av internutbildningar, samt i planeringen och genomförandet av relevanta utbildningsinsatser. Därtill ansvarar du för att hantera avvikelser som uppstår inom den tilldelade processen.
Du kommer att vara en del av vår HSEQ-stab, som består av tio engagerade medarbetare inom arbetsmiljö, miljö och kvalitet. Tillsammans ansvarar vi för att driva och utveckla det strategiska HSEQ-arbetet inom organisationen. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta strategiskt med att utveckla arbetssätt, riktlinjer och rutiner för att förbättra vår arbetsmiljö. Genom förebyggande insatser och kontinuerlig förbättring arbetar vi för att minimera risker och förebygga olyckor.
Din chef blir Johanna Ståhlberg:
Vi har idag ett välfungerande HSEQ-arbete inom koncernen. För mig som chef är det viktigt med ett inkluderande arbetsklimat i arbetsgruppen där alla känner sig delaktiga och engagerade för vårt gemensamma uppdrag. Jag uppmuntrar medarbetarna att ta aktivt ansvar för sina uppgifter och jag vill att de ska känna att jag är närvarande och ger det stöd som behövs.
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot verksamhets/- kvalitetsutveckling, Lean, Six Sigma, förändringsledning eller utbildning vi bedömer likvärdig.
Du har mycket goda kunskaper inom verksamhets- och kvalitetsutveckling, samt erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete. Därutöver har du grundläggande kunskaper inom dataanalys och statistiska modeller. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap.
För att lyckas i rollen tror vi att du har en god samarbetsförmåga och är trygg i att kommunicera med olika funktioner i verksamheten. Du har ett naturligt ledarskap och trivs med att leda grupper. Du driver arbetet framåt och har förmågan att se helheten - hur processer, människor och verksamhetsmål hänger ihop.
Du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift.
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Anställningstyp:
Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag:
2025-08-03
Kontaktpersoner
Johanna Ståhlberg
tfn: 0761051402
Helena Grunditz, SACO
tfn: 0707626523
Ulf Berndtsson, VISION
tfn: 0725003860
Sven Ekman, SEKO
tfn: 0720858845
Som anställd hos oss kan du räkna med utvecklingsmöjligheter och engagerade kollegor med stark drivkraft och framtidstro.
När du söker någon av våra spännande tjänster vill vi att du söker via ansökningsformuläret i annonsen för respektive tjänst. För att vi ska hålla en god kvalitet i processen tar vi enbart emot ansökningar på detta sätt.
Det är viktigt att du tar del av informationen om hur vi hanterar dina uppgifter, därför rekommenderar vi att du läser igenom informationen noga innan du går vidare. Det första steget i ansökan är att du markerar att du tagit del av informationen.
När du skickar in din ansökan får du en bekräftelse via e-post. Eftersom det är ett autosvar från vårt rekryteringssystem kan det hända att den hamnar i din skräppost.
Vi rekommenderar att du sparar en kopia på annonsen eftersom den tas bort från annonskanalerna efter sista ansökningsdag.Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta rekryterande chef.
Vi läser ansökningar löpande och ibland händer det att vi tillsätter tjänsten innan sista ansökningsdag. Då informerar vi om detta i annonsen. Vi rekommenderar därför att du söker tjänsten så snart du kan.
De sökande som har de kompetenser som krävs och bäst matchar det vi söker kommer kontaktas för en första intervju. Därefter kan det bli aktuellt med ytterligare intervju, personbedömning/test, referenstagning och säkerhetsprövning. Säkerhetsprövning sker för säkerhetsklassade tjänster, om det är aktuellt sker det inför anställning.
Blir du inbjuden till intervju vill vi att du tar med kopior på betyg och intyg som styrker din kompetens, om du inte redan bifogat dessa i din ansökan. Vi vill också att du styrker din identitet och ditt medborgarskap med pass, nationellt identitetskort eller personbevis i samband med intervjun. Tänk på att körkort inte styrker ditt medborgarskap och därför inte räcker som identitetshandling. Det är också bra om du kan lämna förslag på referenspersoner.
Våra intervjuer görs i lokaler som är tillgängliga för alla. Intervjun är ett tillfälle att få mer information såväl för dig som söker jobb som för oss. Förbered därför gärna frågor till oss både om jobbet och om oss som arbetsplats.
De sökande som inte fyller kompetenskraven får återkoppling i snar anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att rekryteringen ska vara klar inom en månad efter sista ansökningsdag.
Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!