Pressinbjudan: Välkommen på pressträff där Göteborg Energi presenterar Sveriges snyggaste snabbladdare

En bullerfri stad utan avgaser är något vi alla drömmer om. Idag, onsdagen den 15 juni, firas 1-årsjubileum för elbusslinje 55 (ElectriCity) och nu tar vi nästa steg mot en hållbar stad genom att bygga ut smarta laddningsmöjligheter för elbilar i Göteborg.

Onsdagen den 22 juni bjuder vi in till pressträff där vi tillsammans med Göteborgs Stad och Volvo Cars berättar om Göteborg Energis nya laddsatsning och vad den betyder för näringsliv och stadsutveckling. Vi berättar om våra 14 nya snabbladdningsstationer som sätts upp på strategiska platser i Göteborg; vi visar och demonstrerar Laddstation Lindholmen, och berättar om den fortsatta utbyggnaden av boendeladdning efter sommaren.

Tid: Onsdagen den 22 juni klockan 10.30-12.00

10:30-11:00 – Fika och mingel

11:00-12:00 – Pressträff

Plats: Lindholmen Science Park, Lindholmspiren 5 (närmare bestämt på gräsmattan intill parkeringsplatsen, där en av snabbladdningsstationerna står)

Medverkande:Lotta Brändström, VD Göteborg Energi, Ann-Sofie Hermansson, ordförande i kommunstyrelsen i Göteborg, Hans Göran Milding, Director of Alternative Propulsion, Volvo Cars.

Anmäl deltagande till Cecilia Erdalen senast tisdagen den 21 juni: cecilia.erdalen@goteborgenergi.se

Hjärtligt välkommen!

Cecilia Erdalen, pressansvarig Göteborg Energi