Med planerad start april/maj 2022 kommer vi att gräva upp och laga en fjärrvärmeledning som ligger i ert närområde. Vi kommer att återkomma med närmare tidpunkt, men vill redan nu varsla om arbetet. Skadan uppstod när en annan aktör utförde ett arbete, och vi har lagat ledningen provisoriskt för att inte behöva bryta värmeleveransen under vintern.
Arbetet kommer att innebära ett avbrott som varar i cirka åtta timmar. Vi tänker förlägga avbrottet till kvälls- och nattetid så att ni förhoppningsvis knappt märker av leveransstoppet. Tidpunkten för avbrotten kommer vi att avisera till berörda fastighetsägare ungefär två veckor i förväg.
Eftersom det är du och ditt företag som är vår kund berättar vi för dig om det planerade avbrottet. Du får i din tur ta ansvar för att dina eventuella hyresgäster hålls informerade om vad som sker. Till din hjälp har du en dokumentmall som du kan välja att dela ut, sätta upp i trappuppgången eller kanske skicka ut med e-post. Du hittar dokumentmallen och eventuellt uppdaterad information om arbetet på goteborgenergi.se/avbrott.
Du vet väl om att du kan få avbrottinformation till din mobil? Logga enkelt in med Bank-ID eller lösenord på goteborgenergi.se/mina-sidor och uppdatera dina kontaktuppgifter under Fjärrvärme - Kontaktuppgifter för avbrottsinformation.
Projektledare
Ulf Johansson
E-post: ulf.johansson@goteborgenergi.se
Tel: 031-62 66 86
Göteborg Energi felanmälan: 031-62 62 62 (knappval 1)