GÖTEBORG ENERGI - EN DEL AV GÖTEBORGS STAD

Tack för alla kundsynpunkter

– Vi blev glada över resultatet i vår senaste kundnöjdhetsmätning. Det visar att vårt arbete gjort skillnad för många kunder och vi vill tacka alla som lämnat in synpunkter säger Linda Haugsnes som arbetar som projektledare för kundnöjdhetsmätningen på Göteborg Energi.

I den senaste kundnöjdhetsmätningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) fick Göteborg Energi sitt högsta betyg på väldigt länge. Sammantaget landade resultatet över branschsnittet och Linda är väldigt glad över att kunderna upplever att det blivit bättre på flera områden.

– Vi märker ju att både våra kunders behov och omvärlden förändras. En sak som önskats från våra kunder är exempelvis ökad tillgänglighet. Man vill kunna komma i kontakt med oss på ett enklare sätt. Därför har vi utökat telefontiderna för kundtjänst och gjort det möjligt att chatta med oss eller vår robot Elis, vår digitala medarbetare. 

– Vi märker ju att både våra kunders behov och omvärlden förändras.

Linda Haugsnes, Göteborg Energi

– Sedan strävar vi efter att det ska vara så enkelt som möjligt att lösa sina ärenden hos oss. Vi har tagit till oss synpunkter och har förbättrat våra kundplattformar och kommunikation, om kunden exempelvis ska flytta går den processen väldigt snabbt och enkelt för kunden idag. Sedan har vi kundplattformen Mina sidor som vi utvecklar löpande. På Mina sidor ser man bland annat sina avtal, fakturor och sin energiförbrukning och vi arbetar aktivt att få in mer kundspecifik information här. 

– Vi gör vårt bästa för att lyssna på våra kunder och ju fler vi träffar och pratar med desto bättre blir det naturligtvis. Därför är vi med på event som Göteborgsvarvet, Hammarkullefestivalen och E-car expo. Och så har vi informationsträffar i samband med större projekt säger Linda. 

Mycket kvar att göra
Men trots det goda resultatet i årets mätning finns det fortfarande en hel del jobb kvar att göra.
– Vi jobbar aktivt med att både åtgärda våra brister och tillvarata alla goda förbättringsförslag och är väldigt tacksamma över alla de synpunkter som vi får in, säger Linda. Kundens röst är viktigast och det gör att vi alltid har några förbättringsprojekt på gång och något som för oss framåt. Så sluta inte med att komma med synpunkter, vi vill hela tiden bli bättre!

Vi vill höra vad du tycker!

Tycker du att vi kan bli bättre på någonting så vill vi gärna få reda på det. Utan dina synpunkter kan vi inte förbättra oss.

I vår stad

Exempel från projekt som bidrar till en tryggare, smartare och trevligare stad.
icon-closeicon-stopchevron-lefticon-magnifychevron-disc-rightmenuicon-magnifyicon-plus