Nyheter

2015-10-21

Pressrelease: Göteborg Energi lanserar ny avbrottstjänst

Nu blir det enklare att vara kund hos Göteborg Energi. Genom en ny kostnadsfri tjänst kan alla kunder få information direkt i mobilen, både vid planerade och oplanerade strömavbrott.

– Ibland behöver vi stänga av elen för att serva våra elnät och ibland inträffar oförutsedda strömavbrott. Oavsett vilket är det viktigt att de kunder som berörs får snabb och korrekt information. Med vår nya tjänst väljer kunden själv på vilket sätt han eller hon vill bli informerad, säger Anna Honnér, Marknads- och Försäljningsdirektör på Göteborg Energi.

Vid planerade avbrott, som till exempel service på elnätet, skickas i god tid sms eller e-post med information om vilken dag och tid som servicen är planerad. En påminnelse går ut dagen innan och ytterligare information går ut när arbetet är klart och elen är tillbaka.

Om ett oförutsett avbrott inträffar går information om avbrottet och en prognos för när det beräknas vara avklarat ut direkt. När avbrottet är avklarat skickas ytterligare ett meddelande ut.

Mer information om tjänsten finns på Göteborg Energis hemsida: www.goteborgenergi.se

För ytterligare information kontakta:

Cecilia Erdalen, pressansvarig Göteborg Energi, telefon 070-466 04 28

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!