Göteborg Energi deltar i Julstaden

På fredag den 6 december inleds årets Julstad. Då kommer mängder med ljus att lysa upp staden i ett stråk från Lilla Bommen till Liseberg, en sjungande julgran står på Drottningtorget och en spektakulär ljus- och videoshow projiceras på Göteborgs konstmuseums fasad. Som Göteborgs lokala energibolag är vi med och förser evenemanget med förnybar el och på så sätt bidrar till ett hållbart samhälle.

Som en del i ljusstråket kommer du se våra stora ljussatta vindsnurror som står placerade vid Korsvägen. De lyser upp området under hela perioden då Julstaden pågår från 6 december-5 januari.

Även skorstenen på Rosenlund kommer att vara ljussatt och lysa som en fyr i Göteborgsmörkret.

Helgen den 6-8 december kan du dessutom träffa oss i vår Julbod på Drottningtorget. Där får du tips om du hur kan fira en hållbar jul. Våra energirådgivare ger dig energispartips och vi visar hur mycket vi tillsammans sparar genom att använda LED-belysning i vår julbelysning. Vi delar också med oss av många andra smarta energitips som kan vara bra att tänka på i juletid. Dessutom kan du vara med och tävla om en adventsljusstake - med LED-belysning så klart!

Julboden står på Drottningtorget intill Hotell Eggers och är bemannad följande tider:

Fredag 6/12 kl 15-20
Lördag 7/12 kl 12-18
Söndag 8/12 kl 12-18

Passa på att kom förbi och få tips om hur du ska blir energismart i jul eller stanna till och begrunda våra vindsnurror eller Rosenlunds skorsten när du är ute i vintermörkret!

Välkommen!