Konsumenträtt 

Vårt mål är att våra kunder ska vara nöjda med våra produkter, service och leveranser. Vi har alltid kvalitét i åtanke när vi utför våra arbeten men ibland uppstår fel och skador kan inträffa. Är Göteborg Energi ansvariga vill vi naturligtvis ersätta dig för din skada.

Har du ett ersättningsanspråk mot Göteborg Energi vill vi att du skickar in det till oss skriftligt tillsammans med underlag som styrker din skada. Då har vi möjlighet att hjälpa dig på bästa sätt.

En hel del information och svar kan du hitta i ditt avtal eller gällande avtalsvillkor. Samtliga allmänna avtalsvillkor för våra produkter finner du här på vår hemsida. Du kan också kontakta vår kundservice för en papperskopia av gällande avtalsvillkor.

Det finns bestämmelser i El-, Fjärrvärme-, Naturgas-, Konsumentköp- och Konsumenttjänstlagen som reglerar dina rättigheter och skyldigheter som kund. Vilka bestämmelser som tillämpas i ditt aktuella fall beror på vilken tjänst och produkt ditt ärende gäller.

> Läs mer om dina rättigheter som konsument enligt kapitel 11 i ellagen
> Läs mer om dina rättighetet som konsument enligt kapitel 8 i naturgaslagen
 

Läs mer om konsumenträtt

Har du frågor kontakta vår kundservice.

Vårt kundlöfte

Vårt kundlöfte innebär att du som är privatkund hos oss inte behöver betala avgifter som är äldre än 12 månader, om vi brustit i våra faktureringsrutiner. 

Kundlöftet sträcker sig längre än de allmänna avtalsvillkoren och är ett frivilligt åtagande som visar att vi ställer höga krav på oss själva.

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!