Bra att veta om fakturering 

Olika betalsätt:

E-faktura och autogiro är ett enkelt och smidigt sätt betala dina fakturor och har en mindre miljöpåverkan. 

Vid betalning till Göteborg Energi Din El AB (elavtal)

Du bestämmer själv vilket fakturaintervall du vill ha på elhandelsfakturan. Du kan få din faktura varje månad, varannan månad eller kvartalsvis. Det går enkelt att ändra fakturaintervall och även förfallodag på Din Sida. Logga in på Din Sida.  

Det går också att ringa Kundservice på 031-62 62 62 så hjälper vi dig.

Ny faktura från februari 2016
Eftersom elhandeln numera ingår i varumärket Göteborg Energi har fakturan från Göteborg Energi Din El AB fått ett nytt utseende. Ingenting ändras i dina avtalsvillkor och vi lovar dig fortsatt trygg och prisvärd el från förnybara energikällor. Har du även andra produkter hos Göteborg Energi kommer du fortsättningsvis att få två separata fakturor. Har du pappersfaktura, var då uppmärksam på att betalningsuppgifterna skiljer sig åt på inbetalningskorten.

Betalar du med ett eget inbetalningskort eller via internet ange alltid ditt fakturanummer som referensnummer (OCR-nummer).

Bankgiro: 5271-2320
Plusgiror: 494 89 03-2

Betalning från utlandet

Då ska du använda IBAN och BIC vid betalningar från utlandet

Iban-nr: SE44 9500 0099 6034 1917 5306
SWIFT-kod: NDEASESS

 
Vid betalning till Göteborg Energi

Betalar du med ett eget inbetalningskort eller via internet ange alltid ditt fakturanummer som referensnummer (OCR-nummer). 

Bankgiro: 5835-1552
Plusgiro : 4161201-1

Elnät

Om du bor i villa faktureras du 6 gånger per år. Bor du i lägenhet faktureras du normalt 4 gånger per år. Fakturorna följer din elförbrukning.

Fjärrvärme

Som privatkund får du normalt dina fakturor 12 gånger per år. Vid önskemål kan det vara möjligt att få fakturorna 4 gånger per år. Kontakta kundservice för mer information.

Gas

Villakunder faktureras 6 gånger per år och lägenhetskunder 4 gånger per år. Gasen betalas normalt på samma faktura som elnätet.

Betalning från utlandet 

Betalar du från utlandet behöver du ange vårt Iban-nummer (International Bank Account Number) och Bic-kod (Bank Identifier Code) Obs! Nytt Iban-nr och Bic-kod

Iban-nr: SE6695000099604241612011
Bic-kod: NDEASESS

Obetald faktura 

Om du inte har haft möjlighet att betala fakturan skickas det ut en påminnelse, cirka en vecka efter förfallodagen och då tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor som debiteras på nästa faktura. Även dröjsmålsränta tillkommer. 

Om din betalning därefter inte kommit oss tillhanda skickar vi ärendet vidare till inkasso.

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!