Visst vet du om att du kan anpassa ditt avtal enligt dina önskemål och behov med våra tilläggstjänster och servicenivåer? Servicenivå 1 ingår alltid när du är kund hos oss.
Servicenivåer
Här kan du läsa mer och jämföra våra tre servicenivåer.
Servicenivå 1
Servicenivå 99.5%
Servicetid: helgfri vardag 07.00-17.00
Tillgänglighet: 99,5%
Felanmälan: dygnet runt alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar helgfri vardag 07.00-17.00
Felavhjälpning avslutad: inom 12 timmar helgfri vardag 07.00-17.00
Vite: 300 kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Servicenivå 2
Servicenivå 99.7%
Servicetid: dygnet runt, alla dagar
Tillgänglighet: 99,7%
Felanmälan: dygnet runt. alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar, dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning avslutad: inom 24 timmar, dygnet runt, alla dagar
Vite: 500kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Servicenivå 3
Servicenivå 99.9%
Servicetid: dygnet runt, alla dagar
Tillgänglighet: 99,9%
Felanmälan: dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning påbörjad: inom 4 timmar, dygnet runt, alla dagar
Felavhjälpning avslutad: inom 8 timmar, dygnet runt, alla dagar
Vite: 1000 kr + 3 % av månadsavgiften per påbörjad timme över avtalad åtgärdstid
Tilläggstjänster
I våra grundavtal ingår alltid Servicenivå 1. Du kan anpassa ditt avtal med någon eller några av våra tilläggstjänster.
Uppkopplad alternativ väg för redundans
Komplettering av fastighetsnät
Utöver själva fastighetsanslutningen kan ett fastighetsnät behövas.
Systemanpassningar i kundnät
Tillsammans tar vi fram en anpassad lösning för produkt och tjänst.
OTDR-mätning
Mätning och rapport av svartfiber tex dämpningar och reflektioner.
Redundans
Med redundant förbindelse har du dubbla anslutningar och kan skifta anslutning vid tillfälliga avbrott.