Reklamationer och skadestånd 

Alla våra kunder kan framföra ett ersättningsanspråk. Är du privatkund, ett mindre företag eller om du inte har något avtalsförhållande med Göteborg Energi är du välkommen att skicka in din reklamation eller ersättningsanspråk. Har du en egen säljkontakt på Göteborg Energi råder vi dig att i första hand ta kontakt med din säljare.

Du bör också ta kontakt direkt med ditt försäkringsbolag för att inte gå miste om eventuell ersättning och hjälp via försäkringsbolaget.

Här finner du blanketten som du kan använda vid reklamationer och ersättningsanspråk. Blanketten skickar du till adressen:

Göteborg Energi AB
Kundreklamationer
Box 53
401 20 Göteborg

Ditt ärende: 

Svarstiden på ditt ärende varierar beroende på ärendets art. Vår målsättning är att du inom ett par dagar efter att ärendet registrerats hos oss ska få en bekräftelse med kontaktuppgifter till den som utreder ditt ärende.

Så här hanteras ditt ärende när det kommer in till Göteborg Energi: 

  • Reklamationsblankett/ersättningsanspråk inkommer till Göteborg Energi och diarieförs.

  • Ett ärende skapas utifrån de uppgifter du lämnat.

  • Du erhåller en bekräftelse antingen via mejl, brev eller per telefon med ett ärendenummer. 

  • Utredning görs av utredaren. Gäller ärendet ett försäkringsärende kan utredningen komma att göras av vårt försäkringsbolag.

  • Beslut meddelas antingen via mejl, brev eller per telefon.

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!