E-faktura 

E-faktura är en elektronisk betalningstjänst som gör det möjligt att ta emot och betala dina elfakturor via Internet och slipper på så vis pappersfakturor och förenklar betalningshanteringen. 

Så fungerar e-fakturan 

Det kostar inget att ansluta sig till e-faktura och du anmäler dig till tjänsten via din bank. E-fakturan innehåller samma uppgifter och kommer med samma tidsintervall som dina tidigare fakturor. När du anmält dig blir din nästa faktura digital. 

Anmäl att du vill ha e-faktura 

Observera att det endast är du som är avtalspart - det vill säga den person i hushållet som har tecknat avtalet med oss - som kan få e-faktura. En anmälan gäller för samtliga avtalade produkter hos Göteborg Energi.

Vill du har e-faktura för ditt elavtal anger du Göteborg Energi Din EL AB.

Anmäl att du vill ha e-faktura hos din Internetbank. För att vi ska kunna identifiera dig som kund behövs en del uppgifter. Ha därför en faktura till hands när du gör din anmälan hos banken. Du behöver även lämna en e-postadress som vi kan använda för att kontakta dig.

Du får en bekräftelse på anmälan via e-post och därefter kommer du att kunna betala via e-faktura hos din Internetbank.

Övriga ändringar 

Om du vill ändra andra uppgifter på dina avtal är du välkommen att kontakta vår Kundservice på 031-62 62 62. Du kan även gå in på Mina Energisidor för att ändra uppgifter.

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!