Välkommen till kundservice! 

Har du frågor eller funderingar kring våra produkter och tjänster? Har du frågetecken kring din faktura eller bara vill ha rådgivning? Läs våra vanligaste frågor och svar.


Telefonnummer till kundservice:
031-62 62 62

Måndag - fredag 09.00 - 16.30

E-post: Skicka din fråga via vårt webbformulär

VIKTIG INFORMATION TILL VÅRA KUNDER
 

Det har kommit till vår kännedom att enstaka kunder har fått besök av personer som felaktigt uppger sig vara från oss och säger sig vilja kontrollera något i bostaden.

Därför vill vi gå ut med nedanstående information:

  1. Vår personal har arbetskläder med vår logotype tryckt på kläderna.

  2. Vår personal kan alltid visa upp giltig legitimation från Göteborg Energi.

  3. Vi gör mycket sällan kundbesök i bostaden om inte kunden själv bokat eller efterfrågat besök från oss.

Vid eventuella frågor, kontakta gärna oss på kundservice.

Under vissa tider på dygnet är det många som ringer till oss. 

Vill du minska risken att hamna i telefonkö rekommenderar vi dig att ringa vid tider som är grönmarkerade i tabellen nedan. 

Under första och sista veckan varje månad är det extra många som ringer till oss. Om du ringer mitt i månaden kan du därför förvänta dig att vi besvarar ditt samtal snabbare.

Besöksadress: Johan Willins gata 3 

Besökstid: måndag - fredag 09.00 - 16.30 

Telefonnummer vid samtal från utlandet: + 46 31-62 62 62 

Växel: 031-62 60 00 

Fax: 031-15 25 01 

Felanmälan: 

Felanmälan telefon: 031-62 62 62, dygnet runt 

Gäller elleverans, fjärrvärmeleverans, gasleverans, villapannor, fjärrkyla, färdig kyla och laddstolpar för elbilar.

Vid avbrott på värme- och varmvattenleveranser ska du kontakta din fastighetsskötare eller fastighetsägare.

Vid akutgasläcka: ring 112 

Kartservice: 031-62 62 62, kartmaterial och kabelanvisning

Presskontakt: 031-62 67 30 

Om cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa vidare godkänner du att cookies används.Läs mer om cookies

Jag förstår!