Välkommen till kundservice!

Kundservice finns alltid till hands om du har något att fråga om. Vi hjälper dig som är kund hos Göteborg Energi, Partille Energi och Ale Fjärrvärme.

Vi har samlat information om de vanligaste frågorna i menyn till höger. Ta gärna en titt, kanske hittar du svaret direkt.

Telefonnummer till kundservice: 020-62 62 62 

Måndag-fredag 09.00 - 16.30

E-post: Skicka din fråga via vårt webbformulär 


Under vissa tider på dygnet är det många som ringer till oss.

Vill du minska risken att hamna i telefonkö rekommenderar vi dig att ringa vid tider som är grönmarkerade i tabellen nedan.

Under första och sista veckan varje månad är det extra många som ringer till oss. Om du ringer mitt i månaden kan du därför förvänta dig att vi besvarar ditt samtal snabbare.

Besöksadress: Johan Willins gata 3

Besökstid: måndag - fredag 09.00 - 16.00

Telefonnummer vid samtal från utlandet: + 46 31-63 30 00 

Växel: 031-62 60 00 

Fax: 031-15 25 01 

Felanmälan:

Felanmälan telefon: 020-62 60 60, dygnet runt

Gäller elleverans, fjärrvärmeleverans, gasleverans, villapannor, fjärrkyla och färdig kyla.

Vid avbrott på värme- och varmvattenleveranser ska du kontakta din fastighetsskötare eller fastighetsägare.

Vid akutgasläcka: ring 112

Kartexpeditionen: 020-62 60 60, Kartmaterial och kabelutsättning

Presskontakt: 031-62 67 30 

Om cookies

Göteborg Energi använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på webbplatsen.
Genom att klicka på "Jag accepterar" samtycker du till att cookies används. Läs mer om cookies

Jag accepterar